• DuPho
  • NPS
  • OOA
Lelietjes van Dalen

Creatieve fotografie

Tijdens deze workshop word je uitgedaagd je camera (en flitser) op een andere manier te gebruiken. Om anders dan anders te kijken naar de wereld om je heen.

Tijdens het eerste deel van de workshop wordt kort de theorie behandeld aan de hand van voorbeeldfoto's. Het grootste deel van de dag zijn we praktisch aan de slag met zowel studiofotografie als natuurfotografie. Een unieke combinatie die alleen door Stapfoto geboden wordt! Tussen de verschillende onderdelen door bespreken we gezamenlijk de gemaakte fotos.

Wat we o.a. gaan behandelen is bokeh (die onscherpe bollen en figuurtjes in de achtergrond), meervoudige belichting en andere technieken om soft focus te krijgen, lightpainting, high key en low key, strobist en stroboscopisch flitsen, witbalans inversie, scannerkunst, tegenlicht en allerlei vormen van onscherpte in de foto. Waarbij onscherpte niet het doel is, maar een middel om een sfeervolle, schilderachtige foto te krijgen. We gaan door tot het donker is, om zodoende ook nog met lightpainting aan de slag te kunnen. Kortom: een grote variatie aan creatieve technieken passeert de revue vandaag!

Winterimpressie
Inschrijven

Waar

De Dellen

De Dellen werd in 1929 het eerste bezit van het in datzelfde jaar opgerichte Geldersch Landschap. Bos en heide, beken en sprengen en schilderachtige lanen kenmerken het gebied. De naam De Dellen is afgeleid van het woord 'del', dat laagte in het terrein betekent.

Wanneer

Zaterdag 7 september 2019, van 9.00 uur tot ca. 20.00.
Tegen de avond is er een broodmaaltijd met soep.

Deelnemers

Minimaal 6, maximaal 8.

Voor wie

Gevorderde fotograaf

Meenemen

Lunchpakket, camera (alle soorten lenzen zijn bruikbaar), statief, indien in bezit flitser, flitsstatiefje en triggersetje, evt een ND-fliter, zaklamp, kaartlezer of kabel behorende bij de camera om de geheugenkaart uit te kunnen lezen, extra batterijen en geheugenkaarten, stevige schoenen, regenkleding en iets om op te liggen (vuilniszak b.v.), plastic zak of handdoek ter bescherming van de camera bij regen, gebruiksaanwijzing van de camera.

Kosten

€ 145,- inclusief BTW, gebruik flitsers e.d., handout, koffie en thee met iets lekkers, fris, versnaperingen en een broodmaaltijd met soep 's avonds.

Ik fotografeerde o.a. voor:

  • F/2xCeed
  • F/Concreet
  • F/Dogger
  • F/Erkelens
  • F/MVmediation
  • F/NLI
  • F/TSD
  • F/ULO
  • F/Wabo
  • F/WendyBent
  • F/Unive
  • F/Imres
  • F/Kinket
  • F/Flynth
  • F/Ossenstal
  • F/GOsensit
  • F/Kees-Horden
  • F/GemeenteEpe
  • F/Het-Ondernemersbelang
  • F/Armada
  • F/BDN
  • F/VanDalen
  • F/DeKeetvanHeerde
  • F/CESGruppe
  • F/TIP
  • F/Dalhuisen
  • F/MeetandEat
  • F/GTEpe
  • F/Kieskamp
  • F/Rabobank
  • F/VDZ64
  • F/WisselBouw
  • F/GemeenteNunspeet
  • F/XLLease
  • F/VanVemde
  • F/Sanders
  • F/VitaalVerder
  • F/PrinsenInstantFoodSolutions
  • F/VerenigingBouwWoningToezicht1
  • F/VerenigingBouwWoningToezicht2
  • F/DutchGolfHattem
  • F/Jobtrans
  • F/KRCaccountants
  • F/Visio
  • F/VosTuinvisie
  • F/GemeenteElburg
  • F/XICT
  • F/Veluwenkamp
  • F/Zuiderzeehaven
  • F/ucbPharma
  • F/Niag
  • F/Herweijer
  • F/VandenBergInterieur
  • F/HanzelandPersoneelsdiensten
  • F/Koppel
  • F/Actief Interim
  • F/Daadkracht
  • F/customexpo
  • F/Unica
  • F/DriessenFood
  • F/Energiewacht